이생각저생각

도메인 장사꾼

administrators 2009. 9. 10. 18:41

도메인 장사꾼

 

두 개의 도메인을 가지고 있었다.

edu4edu.com edu4edu.net

 

8월말 도메인 결제를 해야해서 .com을 포기 했다

 

얼마 후 외국에서 이메일이 왔다.

 

 Our company specializes in acquiring expired domain names to help individuals and businesses protect their brand online.

The domain name EDU4EDU.COM expired recently and we were able to secure it.

We noticed that you own EDU4EDU.NET and felt that you may be interested in acquiring the .COM version of your existing domain name.

It is available for a one-time fee of only $49.00 USD.

To purchase or learn more, please visit http://traderdomains.com/buy.php?domain=edu4edu.com

 

내용은 간추려서 ".net을 가진 분으로써 .com에 관심이 있을 것 같아서 메일을 보냈다. 49달러에 사가라" 라는 내용이었다.

 

어의가 없었다 ㅎㅎ

해석을 어렵게 해놓고 보니 내가 만들었다가 포기한 도메인을 다시 사가라니 ㅎㅎ

 

다시 몇 일 후 이메일이 왔다

Our company specializes in acquiring expired domain names to help individuals and businesses protect their brand online.

The domain name EDU4EDU.COM expired recently and we were able to secure it.

We noticed that you own EDU4EDU.NET and felt that you may be interested in acquiring the .COM version of your existing domain name.

It is now available for a one-time fee of only $30.00 USD.

To purchase or learn more, please visit http://traderdomains.com/checkout.php?domain=edu4edu.com
 

이번도 내용이 똑 같다 ... 대신 가격이 달라졌다 ㅎㅎ

 

30달러 ㅋㅋㅋㅋ

 

웃긴회사도 있다 그러나 실수로 걸려들면 정말 막대한 손해를 볼꺼 같다.

 

도메인을 담당하는 담당자분들은 조심해야 할 것 같다.

 

 

write by 꼬마갱이 2009.09.10

'이생각저생각' 카테고리의 다른 글

워3 프리서버  (0) 2009.11.09
걍 ㅋㅋ  (0) 2009.10.31
프로젝트 매니저를 위한 방법론「FAQ 18선」  (0) 2009.06.01
WAR3 치트키  (0) 2009.06.01
스팸메일은 법적으로 절대 못막는다.  (0) 2009.06.01